Hybridní způsob práce na vzestupu

Tzv. Hybridní model práce je aktuálně na vzestupu a těší se velké oblibě zvláště u určitých profesních odvětvích, a to jak ze strany zaměstnanců, tak i ze strany zaměstnavatelů. Tento flexibilní systém umožňuje jednak rafinované spojení práce klasicky v kanceláři, jednak práci z pohodlí domova a v případě některých profesí, například jako jsou IT specialisté a programátoři, spojení práce třeba z „druhého konce světa“.

AdobeStock_238254938

Zaměstnanci si oblíbili flexibilitu

S návratem do běžného života po celosvětové pandemii si mnozí zvykli na práci z domu, a dnes shledávají zaměstnanci i zaměstnavatelé v hybridním modelu celou řadu benefitů. Jedním z nich je flexibilita, díky níž mohou zaměstnanci pracovat z kanceláře i domova a samotní zaměstnavatelé se díky umožnění tohoto modelu práce stávají atraktivnější pro jejich budoucí zaměstnance. Zároveň díky flexibilnějšímu uspořádání pracovního dne mohou zaměstnanci lépe skloubit osobní a pracovní život. Vedle flexibility je další výhodou určitá dávka autonomie, přičemž zaměstnanci nabývají většího pocitu zodpovědnosti, jelikož mají často větší kontrolu nad svým vlastním pracovním prostředím.
 

Motivuje a zvyšuje produktivitu

Ruku v ruce s pojmem hybridní způsob práce jde i hybridní pracovní prostředí, které se tak stává u mnoha profesí vyhledávaným trendem, a především zvyšuje efektivitu práce a v nemalé míře je i jako takové velkým motivačním faktorem pro samotné zaměstnance.

Martin Pavlík, majitel projektu Lamael, o hybridní práci říká: „Hybridní model práce umožňuje zaměstnancům flexibilně kombinovat práci z kanceláře a z domova, což zvyšuje jejich spokojenost a produktivitu. Klíčovým faktorem pro úspěch tohoto přístupu je využití moderních projektových nástrojů, které usnadňují komunikaci a spolupráci na dálku. Díky nim je možné udržet tým synchronizovaný, což je dnes nezbytné pro efektivní řízení projektů.“
 

Kanceláře jako důležitý prostředek socializace

Co však tento trend hybridního způsobu práce znamená pro majitele a pronajímatele kanceláří? Především jde o přizpůsobení flexibility vlastních prostor tak, aby odpovídaly hybridnímu způsobu práce, kdy zaměstnanci do kanceláří chodí často z důvodů socializace a navazování kontaktů. Určité situace jsou jednodušší vyřešit s kolegy osobně než přes virtuální platformy, a pro mnohé má izolace na "home office" i mentální dopad, kdy jim chybí lidský kontakt. Znamená to tedy upravit kanceláře tak, aby vznikly prostory pro neformální kontakty s kolegy a otevřené kanceláře. Naopak se tímto snižuje potřeba velkých konferenčních místností a množství soukromých pracovních míst.

Pro mnohé firmy se tak nynější kancelářské prostory stávají naddimenzovanými a z ekonomického hlediska bude logické je zredukovat.

Potřebujete poradit s optimalizací kancelářských prostor? Bezplatně vám pomůžeme a navrhneme optimální možnosti včetně podnájmu.