Velký průvodce typy kanceláří: teď už se v nich dokonale vyznáte

Vybrat správnou kancelář nemusí být snadné. Jednak je složité orientovat se, pokud hledáte kancelář poprvé a mnohdy vlastně ani nemusíte vědět, podle čeho vybírat. Kanceláře nejsou vždy stejné, dokonce se rozdělují do tří kategorií, a to do kategorie „A“, „B“ a „C“. Samozřejmě ne vždy potřebujete tu nejlepší kancelář. Na druhou stranu chcete vašim zaměstnancům poskytnout nejlepší komfort. Přinášíme vám detailní průvodce všemi typy kanceláří a rady, podle čeho vybírat.

Prémiové kanceláře „A“ nabízí nejvyšší standard a vlastní byznys park

Jednoduše si představte ty nejluxusnější a nejlepší kanceláře. Právě do této kategorie spadají všechny kanceláře typuA“. Jedná se o novostavby, které byly vystavěny jako energeticky úsporné budovy, díky tomu nejsou nákladné na provoz. Přestože byste si možná mysleli, že budou v centru města, je to většinou naopak a důvod je jednoduchý. Přímo v centru města by totiž neměly dostatek prostoru. Právě z toho důvodu jsou stavěny na zelené louce, aby se nemusely omezovat a přizpůsobovat zástavbě.

AdobeStock_200890952

Kanceláře typu A jsou tím nejlepším, co dnes můžete svým zákazníkům a klientům nabídnout. Většinou jsou ale určeny pro opravdu velké firmy."

 

Bezvadné zázemí a infrastruktura

 

Samozřejmostí je v takových kancelářích klimatizace, vysokorychlostní internet a další vymoženosti, jako je recepce, nonstop ostraha objektů, výtahy a podobně. Kanceláře typu „A“ jsou navrženy jako zcela bezbariérové. Tento koncept moderních kanceláří byl navíc vymyšlen tak, aby se dokonale přizpůsobil nájemci. Jsou řešené jako open-space, ale není problém prostor snadno rozdělit na několik vlastních uzavřených kanceláří, a naopak tuto úpravu ještě snadněji vrátit zpět.

Výborně je v tomto případě řešena infrastruktura. Kanceláře typu „A“ nejvyššího standardu mají vlastní MHD zastávky. Stejně tak dostatek parkovacích míst, většinou podzemní parkoviště, a to pro zaměstnance, ale i klienty. Samozřejmostí jsou také dobíjecí stanice pro elektromobily nebo stojany pro kola.

 

Práce, zábava a vybavenost

 

Tento typ kanceláří se snaží odlišit a vybudovat nejlepší možné zázemí pro lidi, kteří v kancelářích budou trávit čas. Jednak v nich najdete designové prvky, aby se lidé cítili dobře a také rozsáhlé relaxační zóny a služby přímo v areálu – například fitness, kadeřnictví, kavárnu a další. Koncept je navržen tak, abyste přímo v dosahu kanceláře měli základní občanskou vybavenost a dostatek prostoru pro odpočinek.

Mezi kanceláře nejvyššího standardu patří

 

Standardní kanceláře „B“ v centru města

 

Hlavní předností těchto kanceláří je, že bývají na dobré adrese v centrech měst, či v navazujících čtvrtích. Mohou se tak často pochlubit historickou budovou a prestižní adresou. Jedná se o moderně zrekonstruované budovy, které sice nabízí dostatek komfortu, ale nikdy nemohou nabídnout to, co kanceláře nejvyšší kvality. Většinou jsou využívány právními kancelářemi, finančním poradenstvím a dalšími obory, kde je lukrativní adresa v centru města výhodou.

Kanceláře typu B jsou kompromis, průměr, který doporučujeme, pokud si nejste jisti investicí do kanceláří typu A.

Samozřejmě i v těchto kancelářích najdeme klimatizaci, kvalitní vybavení a další přednosti. Na druhou stranu oproti kancelářím typu „A“ mají i své nevýhody. Například si je často nemůžete úplně přizpůsobit, jak byste chtěli. Pokud se nachází v centru města, pak poskytují omezené možnosti parkování. Zároveň i přes moderní rekonstrukci nejsou energeticky úsporné jako kanceláře nejvyššího standardu.

 

Ekonomické kanceláře typu „C

 

Jedná se o kanceláře vhodné pro ty, pro které je klíčová co nejnižší cena nájmu. Vyhovovat mohou začínajícím podnikatelům nebo těm, kteří přijímají omezené množství návštěv a reprezentativnost tedy není klíčovým parametrem jako u kanceláří typu „A“ nebo „B“. Přestože se jedná většinou o staré budovy, do kterých se neinvestovalo, svůj účel plní.

 

Podle čeho vlastně vybrat nejlepší kancelář?

 

1.Výběr kanceláře si dobře promyslete

To je první krok a rozhodně byste ho neměli podcenit. Je důležité si dobře rozmyslet, jaké kanceláře budou vhodné zrovna pro vás. Zároveň začněte hledat s předstihem alespoň několika měsíců. Jedině tak najdete ty pravé kanceláře.

 

2.Dobře se zamyslete nad umístěním

 

Někdy se holt bez kanceláří v centru města neobejdete. Například jako právní kancelář budete mít určitě víc zákazníků v centru města než úplně na periferii. Ale pokud jste technologická společnost, může to být právě naopak a centrum vůbec nepotřebujete. Vždy je ale důležité myslet také na to, zda budou ochotni dojíždět vaši zaměstnanci nebo klienti.

 

3.Bez MHD se neobejdete

 

Tento bod souvisí s dostupností pro zaměstnance. Pokud budete mimo zastávku MHD, výrazně se může snížit počet zaměstnanců, kteří budou chtít za tuto cenu do kanceláře dojíždět. Například pokud se k vám dostanou jen autem, je to problém.

 

4.Nezapomeňte, že to není navždy

 

Mějte při výběru kanceláří na paměti jednu důležitou věc, a to, že si je nevybíráte navždy. Možná na 5 nebo 10 let, možná i na 20, ale je dost pravděpodobné, že se v budoucnu budete stěhovat do jiných prostor, protože porostete a aktuálně vybrané kanceláře už vám možná budou malé.

Ing. Natálie Wilková
autor článku: Ing. Natálie Wilková