Nepodceňujte zabezpečení svých kanceláří

Bezpečné kanceláře jsou podle zaměstnanců naprostý standard, který od zaměstnavatele očekávají. Přitom byste se až divili, jak často se mohou ztrácet věci z nezabezpečených kanceláří, a to nejen při vloupání, ale za bílého dne, kdy se do kanceláří dostane nepovolaný člověk. Ochrana osob a majetku by v kancelářích měla být základ.

Bezpečné kanceláře jsou podle zaměstnanců naprostý standard, který od zaměstnavatele očekávají. Přitom byste se až divili, jak často se mohou ztrácet věci z nezabezpečených kanceláří, a to nejen při vloupání, ale za bílého dne, kdy se do kanceláří dostane nepovolaný člověk. Ochrana osob a majetku by v kancelářích měla být základ.

 

Bez recepce a přístupů se neobejdete

Naprostým minimem každých kanceláří je, aby se dovnitř nedostal nikdo nepovolaný. Jenže co dělat, pokud do kanceláří běžně chodí i lidé zvenku, protože s vámi mají schůzky? Ideální je v tomto případě recepce. Právě recepční navíc působí reprezentativně a člověka na schůzku doprovodí a uvede. Minimem jsou pak alespoň přístupy na kartu, aby se cizí lidé dostali například jen do jedné společné místnosti. Každopádně bez recepce kanceláře nepůsobí profesionálně.

 

Kamerový systém je vítaný bonus

Nebojte se do kanceláří instalovat kvalitní kamerový systém se záznamem. Kamery navíc odradí případné zloděje. Dbejte ale na soukromí zaměstnanců – nikdo nechce pracovat pod kamerovým systémem – výrazně se tím boří důvěra mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem. Vhodné je kamery umístit do výtahu, na chodby, do vstupní haly (recepce) a podobných společných prostor – nikdy ne na pracoviště zaměstnance.

bezpečnostní kamera u kanceláří

Ostraha kanceláří

Především v noci je vhodné mít v kanceláři ostrahu, která celý prostor čas od času projde a zkontroluje. Většinou si vystačí 2 lidé, a to i na velké kanceláře, protože zbytek sledují pomocí kamerového systému. Ostrahu navíc někdy může vyžadovat i pojišťovna a pokud nebude objekt takto zabezpečen, mohlo by dojít ke krácení pojistného plnění.

 

Vrátnice, pokud máte součástí kanceláří parkoviště

Jestliže máte tu výhodu a součástí kanceláří je také parkoviště, určitě se neobejdete bez vrátnice. Je samozřejmě na vás, jestli bude automatická v podobě závory, nebo s obsluhou. Každopádně zvyšuje bezpečnost a ochranu pro parkující. Kromě toho se často stává, že na volně přístupném (i když soukromém) parkovišti parkuje i veřejnost a zabírá tak místa pro vaše zaměstnance.

ostraha kanceláře

Automatizace jako další stupeň bezpečnosti

Máte-li kanceláře bez ostrahy, lze zabezpečení řešit i pomocí tzv. smart office. Představte si, že se jedním tlačítkem po odchodu z kanceláří zabezpečí objekt, automaticky zhasnou všechny světla, zahrnou se žaluzie a ztlumí vzduchotechnika. Samozřejmostí je i detekce pohybu v místnosti či zabezpečení oken a dveří. 

 

autor článku: Mgr. Jan DufekKomerce